خبرنامه ها

دومین جلسه کمیته راهبری مرکز منطقه‌ای کنوانسیون بازل در تهران برگزار شد

مرکز منطقه‌ای کنوانسیون‌های بازل و استکهلم در تهران دومین جلسه کمیته راهبری در روز سه‌شنبه 7 تیرماه 1401 با شرکت مقامات بلندپایه‌ای از کشورهای عضو از جمله بنگلادش، ایران، عراق، مالدیو و نماینده دبیرخانه کنوانسیون بازل برگزار کرد.

آقای سومان شارما از دبیرخانه کنوانسیون بازل سخنران افتتاحیه این جلسه بود. وی در سخنان خود از مرکز منطقه‌ای کنوانسیون‌های بازل و استکهلم در تهران درخواست نمود تا گزارش عملکرد خود را جهت ارائه در کنفرانس اعضا (کاپ 23) تا تاریخ 31 دسامبر 2022 ارائه نماید. وی افزود که کنفرانس اعضا از مراکز منطقه‌ای درخواست دارد تا برنامه کاری خود را تا سپتامبر 2023 تهیه نمایند.

در ادامه مهدی ثامنی، مدیر اجرایی مرکز منطقه‌ای کنوانسیون‌ای بازل و استکهلم در تهران، گزارشی از اقدامات انجام شده و در حال انجام این مرکز را ارائه نمود. ارائه گزارش خلاصه‌ای از تهیه و ارسال فرم‌های شناسایی نیاز (need assessment) که برای کشورهای عضو ارسال شده و نیازمندی‌های شناسایی شده از این طریق، از دیگر ارائه‌های این مدیر اجرایی مرکز بود.

در این جلسه همچنین شرکت‌کنندگانی از وزارت امور خارجه جمهوری ترکیه، وزارت محیط‌زیست جمهوری لبنان، سازمان حفاظت محیط‌زیست جمهوری اسلامی ایران، صندوق ملی محیط‌زیست ایران و افرادی از شرکت‌های خصوصی فعال در زمینه مدیریت پسماند خطرناک حضور داشتند.

علاوه بر این، در این جلسه نمایندگان هر یک از اعضا به ارائه گزارشی از فعالیت‌‌های خود و به اشتراک‌گذاری نظراتشان پرداختند. آن‌ها همچنین از مرکز منطقه‌ای درخواست نمودند تا با استفاده از ظرفیت‌های این مرکز، به تبادل تجربیات موفق اعضا در زمینه مدیریت پسماند کمک نماید.

در کنار ارائه مرکز منطقه‌ای کنوانسیون‌های بازل و استکهلم در ایران، تعدادی ارائه فنی و گزارش‌های کشورها نیز وجود داشت که توسط شرکت‌کنندگان ارائه شد. فایل این ارائه‌ها از اینجا در دسترس قرار دارد.

دومین کمیته راهبری بین‌المللی      دومین کمیته راهبری بین‌المللی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − بیست =

دکمه بازگشت به بالا