مرکز منطقه‌ای اروگوئه

مکان: مونته ویدئو، اروگوئه

تاریخ تأسیس: BCCC در ژانویه 2004 (توافقنامه چارچوب)، SCRC در نوامبر 2007 (نامزدی).
با تصمیم BC-III/19 کنفرانس اعضای کنوانسیون بازل در سال 1997، اروگوئه را به عنوان مکانی برای ایجاد مرکز هماهنگی کنوانسیون بازل برای آمریکای لاتین و منطقه کارائیب انتخاب کرد. این مرکز از طریق یک قرارداد چارچوبی که بین دولت اروگوئه و دبیرخانه کنوانسیون بازل در سال 2004 امضا شد، ایجاد شد. همان مرکز در نوامبر 2007 به عنوان مرکز منطقه ای تحت کنوانسیون استکهلم نامزد شد و به عنوان مرکز منطقه ای تأیید شد. مرکز تحت کنوانسیون استکهلم به مدت چهار سال توسط COP4 در سال 2009. متعاقباً، کنفرانس اعضا در هفتمین و نهمین نشست خود آن را مجدداً برای مدت چهار سال تأیید کردند.

میزبان: آزمایشگاه فناوری اروگوئه در مونته ویدئو و وزارت مسکن، برنامه ریزی زمین و محیط زیست

احزاب مورد استفاده: آنتیگوا و باربودا، آرژانتین، باهاما، باربادوس، بلیز، بولیوی (ایالت چند ملیتی)، برزیل، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، دومینیکا، جمهوری دومینیکن، اکوادور، السالوادور، گواتمالا، گویان، هندوراس، جامائیکا مکزیک، نیکاراگوئه، پاراگوئه، پاناما، پرو، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین، ترینیداد و توباگو، اروگوئه، ونزوئلا (جمهوری بولیوار)

تخصص: این مرکز از سال 1994 در زمینه آموزش و انتقال فناوری تخصص دارد. این مرکز دارای تجربه طولانی در سازماندهی نشست های منطقه ای و بین المللی مربوط به کنوانسیون های بازل، استکهلم و روتردام است.

برای اطلاعات بیشتر به: http://www.ccbasilea-crestocolmo.org.uy/en مراجعه کنید

دکمه بازگشت به بالا