خبرنامه ها

مراکز دفن زباله در ایران کاهش یافت

تهران – ایرنا – مدیر کل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: با هدف کنترل آلودگی منابع آب و خاک، تعداد مراکز دفن زباله در کشور از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ از ۳۲۰۰ مرکز به ۶۶۰ مرکز کاهش یافت.

وی اظهارداشت: زمانی که دفتر پسماند مستقل شد شرح وظایفی برای آن تعریف شد که نظارت و پایش محیط زیست بر تمام مراکز و محل های دفع و دفن انواع پسماندهای عادی و ویژه و صنعتی، بررسی و شناسایی واحدهای دارای فناوری های نوین با تولید پسماند کمتر و  واحدهای بازیافت و دفع پسماندها برخی از این وظایف است.

Bodybuilding: allenamento addominale per ottenere e mantenere il six-pack proviron online estensione dei tricipiti della macchina – database degli esercizi jefit – la migliore app per allenamento, fitness, esercizio e bodybuilding per android e iphone miglior software di monitoraggio dell’allenamento.

وی درباره علت کاهش مراکز دفن زباله اظهار داشت: مراکز دفن زباله یکی از نقاط آلوده کننده محیط زیست و منابع آب و خاک است بنابراین کاهش مراکز دفن زباله به عنوان نقاط انتشار آلاینده به آب و خاک امری ضروری و اجتناب ناپذیر است، هر چقدر محل‌های دفن متمرکز و کاهش یابد، نظارت بر این مراکز بهتر صورت می‌گیرد و همچنین از پراکندگی محل‌های دفن زباله و تعدد کانون‌های آلاینده در محیط زیست جلوگیری می شود.

مدیر کل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر این اساس تعداد طرح های جامع مدیریت شهری افزایش یافت به طوری که از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۹ تعداد طرح جامع مدیریت پسماند شهری از ۳۸۰ طرح به ۸۸۰ طرح رسیده است که در این طرح بر اقدامات لازم برای کاهش تولید زباله، اصلاح الگوی مصرف و بازیافت مواد و توسعه محل‌های بازیافت و تبدیل مواد به انرژی تاکید شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا