فعالیت های اخیر

کمیته راهبردی مرکز منطقه ای کنوانسیون های بازل و استکهلم منطقه ای ایران برگزار شد

کمیته راهبردی مرکز منطقه ای کنوانسیون های بازل و استکهلم با حضور اکثریت نمایندگان کشورهای عضو و غیر عضو منطقه ای ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست ،بر اساس چهارچوب توافقنامه استقرار مرکز منطقه ای کنوانسیون های بازل و استکهلم به عنوان یک مرکز مستقل در زمینه آموزش، تبادل اطلاعات و انتقال فناوری در مدیریت پسماندهای خطرناک و سایر پسماندها در کشور و اهمیت حفظ جایگاه این مرکز منطقه ای در ایران با توجه به شرایط خاص حاکم بر کشور ناشی از تحریم های ناعادلانه، کمیته راهبردی در دی ماه سال جاری با حضور اکثریت نمایندگان کشورهای عضو و غیر عضو منطقه ای ایران با هماهنگی دبیرخانه کنوانسیون ها و با حضور معاون و مدیران معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، مرکز منطقه ای کنواسیون های بازل و استکهلم و جمعی از مسئولان در سازمان حفاظت محیط زیست از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در این جلسه در خصوص اقدامات انجام شده مدیریت صحیح پسماندهای صنعتی و خطرناک، تشکیل کارگروه فنی منطقه ای ، برگزاری جلسات آنلاین مستمر با کشورهای عضو و بررسی امکان همکاری های آتی منطقه ای به عنوان مباحث اصلی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در نهایت نماینده دبیرخانه کنوانسیون ها ضمن تشکر و قدردانی از تلاشهای صورت گرفته بر اهمیت و ضرورت این نشست ها تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + سه =

دکمه بازگشت به بالا